dimarts, 5 de maig del 2009

UNIT 7



Nota: el que no us doni temps d’acabar en la classe de dimecres queda com a deures UNIT 7.
A) Grammar—Past Continuous.

* Llegeix aquest text. Té a veure amb el que passava a casa d'en Pepet, ahir al vespre.

Pepet was reading a comic in his room. Núria, Pepet's sister, wasn't reading comics, because she was doing her homework. Manel, Pepet's Dad, was cooking dinner—a nice soup, some fish and an enormous salad for everyone. Pepet’s Mum and aunt were playing computer games. Laura, Pepet’s grandma, wasn’t reading or cooking or playing computer games—she was listening to heavy rock music in her room.

* Respon (només cal que copiïs les respostes a la unitat):

1. Who was cooking dinner?
2. What’s Pepet’s sister’s name?
3. Were Mum and aunt watching TV?
4. What was there for dinner?
5. What was Laura doing?

What were YOU doing yesterday evening at 8?

Fixa’t en les formes verbals subratllades. Què tenen en comú?

En diem Past Continuous i serveix per descriure una situació en el passat.

B) Busca exemples de Past Continuous al primer diàleg de la Unitat 7. Subratlla’ls. Prepara’n el vocabulari, amb l’ajut de la Wordlist del final del Student’s Book.

C) Per parelles, prepareu la lectura en veu alta de part d’aquest diàleg. Com més, millor. Us atreviu a memoritzar-ne una part?
D) Descriu breument què passava a casa teva ahir al vespre. Fes servir el text com a mostra. No cal que sigui veritat! My parents weren't watching TV because they both were doing karate in the garden--Mum was breaking sticks and Dad was jumping like a kangaroo.

AI AI AI, PIRATES!


PIRATES

Què és un pirata? Un pirata no és més que un .............................. que viu al mar, i que es dedica a assaltar i .........................embarcacions.
Tots hem vist..................................... on surten pirates, i ens els imaginem sempre de la mateixa manera. Primer, amb una ...........................llarga i un ull tapat. També amb una ....................... a la mà i un lloro damunt de l'espatlla, ......................................en pipa i bevent alcohol durant tot el dia. Aquesta imatge no és veritat del tot, i es refereix més aviat a un lloc i un temps: al mar Carib fa uns tres-cents anys.
El que no sabem, però, és que de pirates n'hi ha hagut ............................., i a tot arreu. Des de les primeres navegacions fins ............................ . Per exemple: fa unes setmanes, uns pirates somalis (Somàlia és a l'Àfrica de l'Est) van atrapar un vaixell francès i van demanar .................... per la vida del seus ocupants. No tenien els ulls tapats, és clar, ni bevien rom, però sí que tenien ............................. modernes i telèfons mòbils.
A Mataró, la gent tenia tanta por dels pirates que van construir una ..................... per protegir-se dels seus atacs. Quan els ............................ veien vaixells pirates a la platja, la ................ de la nostra ciutat corria a tancar-se. I havien d'esperar que marxessin, potser després que els pirates disparessin canonades contra la .............. .
Durant el treball de síntesi visitarem el que en queda, d'aquella muralla, pujarem en un .................. de vela i aprendrem moltes coses sobre la nostra ciutat i la seva gent fa alguns anys. I aprenent, ens ho passarem molt i molt bé!
Ben aviat farem els grups de treball.

vaixell fumant barba lladre metralletes ciutat sempre muralla robar diners espasa vigilants gent avui pel·lícules

1. Completa el text fent servir les paraules a sota del text. Copia-les en ordre en un full a part que entregaràs.
2. Escriu en el mateix full tres coses que sabies dels pirates i tres que no en sabies.
3. Busca una foto o un dibuix relacionat amb els pirates a Internet i envia-la a tutoriasegondeso@gmail.com